Thursday 26 July 2012

someone i used to know

salam. hye guys
firstly, aku nak tanya kowang.. apa pendapat kowang tentang "matang"? actually aku da bosan dengan perkataan tu n rimas bile dipersoalkan.. anyone care to explain for me?


as we know banyak benda yang kite diuji dan diduga di muka bumi ni n tak elok mempertikai kan ny kan? aku bukan nak mempertikaikan nya just i want to say "memang susa bagi kite untuk menolong sesorang yang tanak cube bantu dirinya untuk dibantu..dan bantuan kite hanyala sia-sia kerana dye tidak menghargai n melihat dengan mata hati.. or mungkin di samping itu kite juga melakukan kesilapan hingga tidak dapat dia ketahuinya, maybe juga dia terlampau ego untuk mengetahui kebenaran nya"




okea ni perbualan aku with my frenz, dye ad komplex sikit dengan kawan dye pasal "matang" n disebabkan tu nak unfren la apa la.. but actually aku bukan nak cite pasal dye but "someone i used to know" ryte?
the person aku nak story ni someone yang aku pernah sayang dulu until now but i think its almost fade :( anyway everyone should have second change kan? peluang kedua? bagi aq tak kisah kalau dye betul2 nak berubah kite bagi je peluang banyak mane with our guide if betul orang tu tak nampak apa kesalahan diri dia sendiri cause kite sendiri tak kenal diri kite tetapi orang yang rapat gan kite yang lebih kenal sape diri kite so mereka patut beritahu apa yang perlu kite tahu as we accept it slowly, jangan la emo sangat. even aku bagi second change pon aku tak rase perasaan yg sebelum ni same seperti dahulu kala.


"the person" ni mesti kowang tertanya2 kan siapa dye sebenarnya? adakah kawan, cousin, adeq sayang, akak sayang.. okeala dye ni merangkap sume ny yang aku list tadi.. back at the old day, mase sekolah rendah kan of cause la tak matang ryte? dye ni jenis yang nak kite ikot rentak dye, follow by his rule..memang ramai juga yang tak tahan kan? as frenz,cousin,adeq sayang aku follow jela but aku pulak jenis yang nak honesty so please direct to the point. tayahla nak bermadah-madah, berpuisi, berperibahasa, ber'clue bagai.. sometyme aku faham apa yang seseorang tu nak n try sampai kan.. but aku nak dye belajar jujur cause u need somehow. and the day come where the all begin, enta macam mane aku tak ikot rentak dia n try bg hint tok dye jujur tapi dye keras kepala, degil, emo, and mara tak tentu pasal. so dye decide tok break(macam putus cinta lak) then memang la aku kecewa and buat perkara gila. after that dye ada someone else, as cousin aku memang sentiasa ikot perkembangan dye dri akak or adik dia. aku pernah soh akak dye anta gambar budak tu tapi macam mane aku tengok riak muka dye macam orang tak baek, bukan nak sangka buruk but last2 dowang tak ada pape da aku pon diam jela. now dye gan budak S ni, dye kate budak ni faham dye, "matang" la sangat bbanding aku dye kate, sayang dye segala bagai la everything about budak ni macam perfect je bagi dye. yup memang aku turut hapy but somehow aku tataw la mybe sebab perasaan cemburu aku tak puas aty  gan dye n budak tu. because of "matang" yang dia pertikaikan.. even dia da de budak S ni kiteowang still frenz and cousin tapi dye tetap nak aku dengar cakap dye.. aku tak kisah benda baek aku dengar, benda jahat aku abaikan but at the same time, dia macam bagi harapan kat aku tapi sebenarnya harapan palsu. dye cerite tu ni pasal budak S tu macam nak bagi aku cemburu, tak tau la if dye nak kongsi je or aku yang berprasangka buruk. i dont mind about that. biarla hati ni yang taw apa yang kite hadapi n try kite buat.. 


this year, aku ajak dye turun kl tido rumah sebab dia dok seremban. memang rindu gile kat dye aku tak dapat akui.. so selama 3hari dia tido kiteowang lepax je kat rumah and borak.. ada masa dye mesej or kol la adik sayang dia tu, cemburu tu cemburu la gak but kene la control coz dye just cousin aku n aku sedar kiteowang takan jadi seperti dulu lagi, bermesra. aku ingat dye turun kl boley la spent time together sebab aku memang nak borak ngan dia je, aku nak 3hari tu bermakna untuk we spent together but dye tetap ngan budak S tu.. aku pon okea la suke hati la malas nak amek taw.. plan hari kedua nak tengok wayang tibe-tibe
cousin : kite tengok wayang kat seremban la boley hangout ngan S sekali.
aku : what? tanak la.
cousin : boley la, nati awak boley kenal ngan dia lebih rapat.
aku : tanak ar.. susa susa je, nanti benda laen yang jadi.. if nak ajak adq akk sekali ( sbb aku rapat gn dye gk)
cousin : boley la yea, akak nak kowang rapat n baek. akak nak orang yang akak sayang kenal sesama kowang. tayah la ajak dia, dia tak balik agy, dia kat uma cousin
aku : emm, yola tapi law jadi pape saya tak masuk campur kea.
cousin : insyaallah tade pape.. S pon tak kisah (padahal time dowang mesej aku bace gak, S cakap xkisah tapi jangan pulak ada yang cemburu tak tentu pasal ke apa)
aku : emmm 


the next day, aku pon drive to seremban la kan untuk hangout.. dalam kereta kite orang berborak la, borak pasal nak tengok cite apa (man sewel datang KL), n dia pesan nanti borak borak la dengan S jangan senyap je.. sory saye nak senyap juga nati salah cakap ke apa k da susa.. dia gitaw gak yang dia akan layan same rata, aku tak kisah asal kan berjalan lancar..sebelum jumpe ngan S tu kite orang beli la tiket wayang, yang si dia ni baek la pulak belanja segala bagai, aku tanak terhutang budi ke apa so aku pon try2 la masuk kan duet kat saku dia ke, kate nak tengok dompet ke tapi dia tolak then aku mengalah jela.. lepas tu dia kol si S kate katne? si S kate ada kat tingkat bawah la apa la, last2 naek tingkat tempat beli tiket tadi. salam2 borak borak tapi aku senyap je, n singgah minum jap. mase minum ada la selisih faham bagai antara cousin aku n si S ni, cousin aku tak bagi si S ni mesej gan budak laki mane enta, dia kate tak suke.. jadi isu la pulak aku dengan baek nya nasihat la apa yang patut dekat dye.. si S da gi tandas la apa la lepas tu tarik cousin aku . aku duduk diam jela malas nak masuk campur. da settle segala bagai n da sampai masa tengok wayang kite orang gerak, naek atas jumpe la sekumpulan pengkid la then si S buat muka, aku tanya cousin aku asal? si S ni tak suke tengok pengkid2. aku cam ha? terpape jer. dia tak kacau ko, ko tayah la sibuk pasal dia.. tengok cite man sewel tu pon ada la sikit macam 18sx kan? si S ni tak suke, aku cam haish.. ada la part lawak2 gak but dye tak gelak pon.. dalam wayang tu aku n cousin aku banyak la gak borak,bergurau, tanya pasal nama pelakon coz aku bukan kenal sangat. end je story kite orang balik la sebab si S taley kuar lame2. balik tu aku lepak rumah cousin aku, dia cakap la dye jeles cousin aku lebih kan aku, asik berborak sesame, n dye sebenarnya da jumpe kite orang mase beli tiket then dia beranggapan kite orang tengah bermesra.. aku macam haish =.= matang la sangat kan orang berperangai camtu, berfikiran camtu? aku speechless pon ada bengang pon ada sebab tu aku tanak kuar ngan dia.. benda laen yang jadi, spoil mood aku, spoil aku nak hangout, spoil aku nak have fun.. 


di kemudian hari nya, entah camne aku berborak gan cousin aku cerite cerita ada la tentang si S n kawan aku semua.. aku nak bagi example antara kawan aku and si S tibe tibe dia naek angin tak tentu pasal, touch sikit pasal S jadi camtu? taley ar cerita pasal si S tu.. dye kate jangan banding kan si S ngn tu ni, tak same la apa la.. aku kate example terus meletup camtu, then tibe tibe dia cakap tayah la aku nak kawan gan member aku tu, kalau nak dia bertegur sapa gan aku jangan kawan member aku n now dia block aku dari fb gak.. aku macam what? asal lak? bergaduh punya bergaduh, explain punya explain, mengalah punya mengalah then aku give up.. ikot la apa dye nak buat, at the end dye putus cousin sebab si S? elok la kan? bagus sangat la kan? MATANG la kan? positive benar la fikiran nya kan? for me, if betul dye sayang ko, dye faham ko, dye matang, dye percaya gan ko, dye jujur gan ko, dye mengalah or salah seorang mengalah. benda ni takan jadi la.. dia akan fikir apa yang terbaek tok ko.. dia takan biar b'putus putus ni terjadi la... aku just nak dye sedar n tolong apa yang aku nampak tapi susa untuk kite tolong orang yang tanak diri ny di bantu..
thats why aku cakap jangan la sesekali judge a book by its cover, apa yang aku ingin sampai kan dia tanak terima, i hope someday dye sedar.. 

thanz 4 reading..do come n visit again.

No comments:

Post a Comment